سفیدکننده غلیظ

تفاوت سفیدکننده معمولی با غلیظ:

سفیدکننده معمولی محصولی است که بسیار روان است و هنگام استفاده روی سطوح شیب‌دار، بخش عمده محلول ریخته‌شده به فاضلاب سـرازیر می‌شود. ایـن مشکل به‌ویژه در سطوح با شیب زیاد مانند دیـواره‌های توالت‌های ایرانی و فرنگی، سینک دستشویی، سینک ظرفشویی، کاشی حمام و توالت و... بسیار حاد است. در کنار سفیدکننده معمولی، سفیدکننده غلیظ وارد بازار شده است. سفیدکننده غلیظ از نظر قـدرت سفیدکنندگی با سفیدکننده معمولی چنـدان تفاوت ندارد؛ زیرا درصـد ماده فعال در هر دو محصـول برابر است؛ بلکه از نظر سیالیت و یا همان روان‌بودن (ویسکوز بالا) با سفیدکننده معمولی متفاوت است. این محصول از آنجاکه مانند سفیدکننده معمولـی رقیق نیست، زمانی‌که روی سطـوح شیب‌دار ریخته می‌شود، به‌آهستگی روی سطح جاری‌شده و به‌ندرت پیش می‌آید که آن‌قدر جاری شود که روانه فاضلاب شود. به‌همین دلیل مدت زمان بیشتـری روی سطح باقی می‌ماند، درنتیجه کارایی آن خیلی بیشتر از سفیـدکننده معمولـی است، هم‌چنیـن باتوجه به‌اینکه به‌سـرعت جـاری نمـی‌شود، حجم مصرف آن نیز کمتـر مـی‌گردد؛ لذا از نظر اقتصـادی به‌صرفـه‌تر و دارای بازدهـی بالاتری است. این مـورد باعث می‌شـود که ورود سفیدکننده به فاضلاب نیز کمتـر شود؛ درنتیجه تبعات زیست‌محیطی این محصول به‌مراتب از سفیدکننده معمولی کمتر است. علاوه‌بر خاصیت فوق، از آنجاکه برای غلیظ‌کـردن سفیدکننده، از مواد شوینده استفاده شده است، محصول سفیدکننده غلیظ علاوه بر دو کارکرد متـداول سفیدکننده معمـولی (ضدعفونی‌کردن و سفیدکردن) کارکـرد دیگـری نیز دارد و آن خاصیت شوینـدگی است؛ درنتیجه این محصول علاوه‌بر سفید و ضدعفونی‌‌کردن، باعث تمیز شدن سطوح از چرک و آلودگـی نیز می‌شود؛ درواقع سفیـدکننده معمولـی کف نمی‌کند، اما سفیدکننده غلیظ به‌دلیل وجود مواد شوینده دارای کف مناسبی است؛ بنابـراین در اغلب موارد نیازی به اضافه‌کردن پودر شوینـده در هنـگام استفاده از محصول نیست. در مقایسه با جرم‌گیر نیز باید اشاره شود که سفیـدکننـده به نسبت دارای کارکـرد رسوب‌زدایـی کمتـری است، امـا سفیـدکننـده دارای قـدرت سفیدکنندگی است که جرم‌گیر فاقد آن است، هم‌چنین از هر دو محصول می‌توان برای ضدعفونی‌کردن استفاده کرد. سفیدکننده غلیظ صحت برای تمیز، سفید و ضدعفونی کردن سطوح شیب‌دار سرویس‌های بهداشتی، توالت‌فرنگی، سینک‌های دستشویی، کاشی و سرامیک و هم‌چنین البسه سفید، ظروف چینی و ملامین به‌کار می‌رود. علاوه بر همه اینها، محصول به‌دلیل داشتن مواد ضدعفونی‌کننده باعث از بین رفتن میکروب‌ها می‌گردد و بدون آسیب به سطوح و بوی زننده، باعث درخشندگی و پاکیزگی سطوح می‌شود.

موارد مصرف

برای ضـدعفونی و تمیزکردن توالت ایرانی، توالت فرنگی، سینک دستشویـی، سینک فلزی ظرفشویی، کاشی و سرامیک کف و دیواره‌های حمام و توالت و هر سطح مشابه که شیب‌دار باشد، این محصول برای سفید‌کردن لباس‌ها و ملافه‌های سفید به‌صورت رقیق شده با آب به نسبت مناسب استفاده می‌شود. ظرف سرکج مخصوص نیز این امکان را به شما می‌دهد که به آسانی سفیدکننده غلیظ را به گوشه‌ها و لبه‌های غیر قابل دسترس توالت‌ها و سینک‌ها و... هدایت کنید.

 

  • موارد منع مصرف این محصول شامل تمام محدودیت‌های سفید‌کننده معمولی می‌شود مانند عدم استفاده از پارچه و البسه رنگی، سطوح چوبی رنگ‌شده، پارکت‌های طبیعی و مصنوعی و ظروف نقره‌ای

در میان مزایای بسیاری که استفاده از سفید کننده‌ها دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سفید‌کننده‌ها به‌عنوان نوعی گندزدا بر روی باکتری‌ها و ویروس‌های موجود بر روی لباس‌ها عمل می‌کنند. به‌همین علت است که اگر لباس افراد مختلف را در کنار هم قرار دهید، هیچ‌گونه بیماری منتقل نمی‌گردد. هم‌چنین این امر در لباس‌ها و پوشش‌های بیمارستان‌ها مشهود است که افراد مختلفی آنها را با بیماری‌های مختلف استفاده می‌کنند و سفید کننده‌ها هم کار خود را انجام می‌دهند و جرم‌ها و ویروس‌ها را از بین می‌برند. همین مفهوم به شکل یکسان در مورد استخر‌ها هم صدق می‌کند. با اینکه افراد گوناگونی از استخرها استفاده می‌کنند ولی بیماری آنها به دیگر افراد منتقل نمی‌شود.

  2. مایع سفیدکننده برای سفیدکردن لباس‌ها و درخشندگی آنها به‌کار می‌رود. چنانچه نیاز به درخشنده و سفیدکردن لباس‌های خود داشتید، مایع سفیدکننده ترکیب قدرتمندی دارد که این کار‌ها را انجام می‌دهد.

  3. مایع‌های سفیدکننده بوی بد لباس‌ها را از بین می‌برد. نه تنها در لباس‌ها بلکه این مایع‌ها کمک می‌کنند تا بوی بد از ماشین لباسشویی نیز برود. توان و قدرت این ترکیبات کمک به از بین بردن جرم‌هایی می‌کنند که باعث بوی بد می‌شوند

  4. سفیدکننده‌ها لکه‌های قوی را از بین می‌برند. مایع‌های سفید کننده یک واکنش شیمیایی به خاک نشان می‌دهد که ترکیب آن را می‌شکند و لکه‌ی قوی را از روی لباس‌ها می‌برد. اما، اگر این محصول را بدرستی استفاده نکنیم، فاجعه‌ی بزرگی رخ خواهد داد و پارچه‌ها زرد و ضعیف خواهند شد، رنگشان می‌رود و یا حتی سوراخ می‌شوند.

 

بنابراین، اطلاعاتی که در زیر آمده می‌تواند شما را در استفاده صحیح سفیدکننده کمک کند:

 

  • مایع‌های سفیدکننده فقط برای لباس‌های کاملا سفید و پارچه‌های لینن است. بهتر است پیش از استفاده، پارچه‌ای را آزمایش کنید تا ببینید چگونه در برابر سفیدکننده واکنش نشان می‌دهد. دستور العمل مراقبت و هر گونه هشدار بر روی پارچه را در خصوص استفاده از سفیدکننده بخوانید و دنبال کنید. این امر مخصوصا برای پارچه‌های پلی‌استر، نایلونی، و هرگونه پارچه‌ی مصنوعی مهم است. مایع سفیدکننده به‌واقع می‌تواند پارچه سفید را زرد کند.

  • از مایع سفیدکننده بر روی پارچه ابریشم، استات،‌ پشم، اسپاندکس، پلی پروپیلن و...استفاده نکنید.

  • مایع سفیدکننده محلولی بسیار قوی است که حاوی 5.25 درصد هیپوکلرید سدیم است و نباید به شکل غلیظی استفاده شود. حتما باید آنرا برای ایمنی بیشتر در آب حل کرد. برای از بین‌بردن لکه‌ها و سفیدی پارچه‌ها توصیه می‌شود که 2 فنجان مایع سفیدکننده را در یک لیتر آب استفاده کنید.

  • مایع سفیدکننده را هرگز نباید مستقیما بر روی لباس‌ها ریخت چون می‌تواند موجب ضعیف‌شدن پارچه و حتی ایجاد سوراخ در پارچه و از بین رفتن رنگ به شکل گسترده بر روی پارچه گردد.

  • استفاده مکرر از مایع سفیدکننده می‌تواند پارچه را زرد رنگ کند.

  • هرگز مایع سفیدکننده را با سفیدکننده اکسیژنه حل نکنید. این کار می‌تواند منجر به یک واکنش شیمیایی شود که برای لباس‌ها و علی‌الخصوص ریه‌هایتان ضرر دارد.

  • برای اینکه به آنزیم‌های داخل پودر ماشین لباسشویی اجازه دهید تا کار سفیدکنندگی خود را انجام دهند، 5 دقیقه پس از شروع دور ماشین صبر کنید و بعد محلول را به آن اضافه کنید. ماشین لباسشویی به شکل اتوماتیک مایع سفیدکننده را به‌موقع اضافه می‌کند. بهتر است که سفیدکننده را قبل از اینکه لباس‌ها را در آب بریزید به آب اضافه کنید. برای گرفتن بهترین نتیجه، توصیه می‌شود که بگذارید ماشین چند دقیقه‌ای کار کند و سپس لباس‌ها را اضافه کنید. این کار به سفیدکننده اجازه می‌دهد تا کاملا در آب حل شود.

  • مایع سفیدکننده در آب گرم بهترین عملکرد را دارد. می‌توان آن را در آب گرم و سرد استفاده کرد اما نتایج آن چیزی نیست که انتظار آن را دارید. استفاده از‌آب داغ برای سفیدکردن لباس‌ها خیلی موثر است.

  • مایع سفیدکننده به نور و حرارت حساس است. به‌همین خاطر است که این مایع همیشه در بطری‌های سفید فروخته می‌شود. گرمای بیش از حد نیز بر ثبات آن اثر می‌گذارد به‌همین خاطر باید آن را در دمایی حدود 21 درجه سانتی‌گراد نگهداری کرد.

سفیدکننده غلیظ صحت

سفیدکننده غلیظ صحت با ترکیبات عالی خود، پاک‌کننده و ضدعفونی‌کننده قدرتمند لباس‌های کتان، پنبه‌ای، نخی، حوله و ملحفه‌های سفید است. کاربرد سفیدکننده غلیظ صحت فقط برای لباس نیست و در تمیزکردن و ضدعفونی‌کردن انواع سطوح، سرویس‌های بهداشتی، حمام و آشپزخانه نیز کاربرد درخشانی دارد.

با مایع سفیدکننده غلیظ صحت به جنگ میکروب‌ها، قارچ‌ و جرم‌ها بروید و قدیمی‌ترین لکه‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از بین ببرید. این محصول دستیار قابل اعتمادی برای پاکیزگی لباس‌های سفید، سطوح مختلف سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه است. این سفیدکننده  نقاط مختلف خانه را سریع و آسان پاکیزه و درخشان می‌کند.

  • پاک‌کننده و ضدعفونی‌کننده غلیظ و قدرتمند

  • سفیدکننده و درخشان‌کننده سطوح

  • جرم‌زدایی و لکه‌بری سریع و آسان

  • قابل استفاده بر روی سطوح گوناگون

  • مناسب لباس‌های سفید

  • دارای درپوش محافظ کودک

  • بدون بوی تند و دارای رایحه‌ی ملایم

حس خوشایند پاکیزگی با خرید مایع سفیدکننده غلیظ صحت

تمیزی و بهداشت محیط و حذف عوامل بیماری‌زا، رابطه‌ی مستقیم با سلامت فرد و خانواده دارد. برای ایجاد حس خوب پاکیزگی به چیزی بیش از ضدعفونی نیاز است. این تغییر باید در ظاهر هم قابل لمس و مشاهده باشد، برای خلق چنین حسی محیطی زیبا، پاکیزه و خوشبو لازم است.

 

طریقه مصرف سفیدکننده غلیظ

آشپزخانه: مقدار مناسبی از محصول را روی سینک یا دیگر سطوح آشپزخانه ریخته و سپس در صورت لزوم با یک برس یا فرچه آن را به حالت کف درآورید. بعد از گذشت پنج دقیقه سطح مورد نظر را با آب بشویید.

برای شستشوی ظروف، مقداری از محصول را به صورت مستقیم روی آن‌ها ریخته و سپس با آب بشویید.

لباسشویی: برای پاک‌کردن لکه‌های لباس، ۲۰ میلی‌لیتر از محصول را با ۵ لیتر آب مخلوط‌کرده و لباس‌ها را برای ۴ الی ۵ دقیقه در آن خیسانده و سپس آبکشی نمایید. برای استفاده در ماشین لباسشویی جهت شستشوی لباس‌های سفید، یک یا دو پیمانه از محصول را در محل مخصوص اضافه نمایید.

سرویس بهداشتی: ابتدا سفیدکننده را به‌طور مستقیم بر روی لبه توالت و کاسه آن بریزید. برای از بین‌بردن تمامی میکروب‌ها و پاک‌کردن لکه‌ها لازم است سفیدکننده به مدت نیم ساعت بر روی سطح باقی‌مانده و بعد آن را شسته و آبکشی شود.

برای شستشوی دیگر سطوح موجود در سرویس‌های بهداشتی مانند شیرآلات، کف (زمین)، دیوارها و وان حمام محصول را مستقیما بر روی بخش مورد نظر ریخته و بعد از ۵ دقیقه با آب بشویید. هم‌چنین می‌توانید برای میکروب‌زدایی راه آب‌ها, محصول را مستقیما به درون آن‌ها بریزید.

دیگر سطوح: چهار پیمانه (۶۰ میلی لیتر) از محصول را با ۵ لیتر آب مخلوط‌کرده و زمین‌ها و دیوارها و یا سایر سطوح بزرگ را با آن تمیز کنید.

نکات استفاده از سفید کننده

  • دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

  • به‌دلیل خاصیت رنگ‌بری محصول، جهت شستشوی لباس‌های رنگی مورد استفاده قرار نگیرد.

  • هرگز با محلول‌های آمونیاک و مایعات اسیدی توالت‌شوی و یا اسیدها مخلوط نگردد.

  • در صورت بلعیدن فرآورده، پس از نوشیدن شیر بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

  • از استفاده بر روی فلزات اجتناب گردد.

  • از تماس با چشم و پوست اجتناب‌کرده و درصورت تماس، با آب فراوان شسته و بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

  • در هنگام استفاده از دستکش استفاده گردد.

  • از استنشاق بخارات حاصل از آن پرهیزکرده و ترجیحا در فضای باز مورد استفاده قرار گیرد و برای شستشوی فضاهای بسته نظیر حمام و دستشویی پنجره‌ها و درب را کاملا باز گذاشته و یا از تهویه مناسب در این اماکن استفاده گردد.

  • از استفاده مستقیم بر روی البسه اجتناب کنید و طبق طریقه مصرف (که در بالا به آن اشاره کردیم) ابتدا آن را رقیق‌کرده و سپس البسه را در آن قرار دهید.

  • پس از استفاده از فرآورده‌های سفیدکننده به‌دقت لباس‌ها را آبکشی نمایید.

فرم ارسال نظر

POST COMMENT