شامپو ضدشپش

شپش حشره موذی چسبنده‌ای است که با وجود رعایت بهداشت فردی می‌تواند از طریق استفاده از وسایل شخصی دیگران، سرایت کند. این حشره که به زندگی در لابه‌لای موهای انسان علاقه‌مند است و از خون پوست سر تغذیه می‌کند، واگیر بسیار بالایی دارد. شپش بیشتر در بین کودکان مدرسه‌ای شایع است اما اگر به موقع درمان نشود به اعضای خانواده منتقل می‌شود. استفاده از داروهای مخصوص و شامپو ضدشپش بهترین راه درمان این حشره موذی و تخم ریز آن (رشک) هستند.

آشنایی با شپش

شپش سر و بدن دو نوع متمایز هستند و در دو قسمت مختلف بدن زندگی می‌کنند. شپش‌ها، به ویژه شپش سر انگل‌های خارجی هستند که مو و پوست سر انسان را آلوده می‌کنند. درک چرخه زندگی و نحوه انتقال آن‌ها برای درمان موثر از جمله از بین‌بردن شپش سر ضروری است. شپش‌ها از طریق تماس مستقیم سر به سر، معمولاً در بین کودکان و در محیط‌های نزدیک مانند مدارس پخش می‌شوند. شپش سر هم‌چنین می‌تواند از طریق اقلام مشترک مانند کلاه، شانه یا ملحفه منتقل شود. شپش بدن به طور غیرمستقیم از خون انسان تغذیه می‌کند در صورتی‌که شپش سر از پوست سر تغذیه می‌کند. شپش بدن از طریق تماس فیزیکی مستقیم با فردی که دارای شپش بدن است یا از طریق تماس با وسایلی مانند تخت، ملحفه یا حوله منتقل می‌شود. در صورتی‌که شپش درمان نشود می‌تواند باعث ریزش مو شود.

چرخه زندگی شپش

شپش سه مرحله اصلی را طی می‌کند: نیت (تخم)، شفیره و بالغ. نیت‌ها محکم به ساقه‌های مو در نزدیکی پوست سر متصل و در آنجا به شفیره تبدیل می شوند. شفیره‌ها در عرض 7 تا 10 روز بالغ می‌شوند و شروع به تولید مثل می‌کنند و چرخه آلودگی را تداوم می‌بخشند.

علائم شپش سر

شایع‌ترین نشانه وجود شپش در سر را خارش می‌توان دانست. برآمدگی‌های قرمز روی سر و گردن نیز ممکن است نشان از وجود شپش داشته باشد. هم‌چنین اگر به‌دقت کف سر و تارهای مو را بازرسی کنید می‌بینید که احتمالا تخم شپش به رنگ سفید به موهایتان چسبیده است و به‌راحتی جدا نمی‌شود.

آشنایی با شامپوهای ضد شپش

شامپوهای ضد شپش محصولات شیمیایی یا طبیعی هستند که به‌طور خاص برای از بین بردن شپش و تخم آنها طراحی شده‌اند. این شامپوها با اختلال در سیستم عصبی شپش یا ایجاد خفگی، روی ازبین‌بردن این موجودات عمل می‌کنند. برخی از شامپوها هم‌چنین حاوی موادی هستند که موادی را که باعث چسبیدن تخم شپش به موها می‌شود را شل و جدا کردن آن‌ها را از موی سر آسان‌تر می‌کند.

شامپوهای ضدشپش حاوی ترکیبات طبیعی

شامپوهای ضدشپش حاوی ترکیبات طبیعی معمولاً بی‌خطرتر از شامپوهای ضدشپش حاوی ترکیبات شیمیایی هستند. در فرمولاسیون این شامپوها از موادی مانند روغن درخت چای، روغن اسطوخودوس و روغن سیر استفاده می‌شود که می‌توانند شپش و تخم‌های آن را از بین ببرند. شامپوهای ضدشپش حاوی ترکیبات طبیعی ممکن است مؤثرتر از شامپوهای ضدشپش حاوی ترکیبات شیمیایی نباشند. هم‌چنین، این شامپوها ممکن است زمان بیشتری برای از بین‌بردن شپش نیاز داشته باشند.

نکات نهایی برای درمان شپش

برای استفاده از شامپو ضدشپش، دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی را بهدقت دنبال کنید. معمولاً باید شامپو را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی موها بمالید و سپس با آب ولرم بشویید. در برخی موارد ممکن است لازم باشد این کار را دو بار در روز در دوره‌ای ۷ تا ۱۰ روزه انجام دهید.

علاوه بر استفاده از شامپو ضد شپش، باید اقدامات دیگری را نیز برای جلوگیری از گسترش شپش انجام دهید. این اقدامات عبارتند از:

  • شستشوی مکرر لباس‌ها، ملحفه‌ها و سایر وسایل شخصی فرد مبتلا به شپش

  • شانه‌کردن موهای فرد مبتلا به شپش با شانه مخصوص شپش

  • جداکردن فرد مبتلا به شپش از سایر افراد در خانه

اولین شامپوی ایرانی جهت پیشگیری از ابتلا به شپش سر

شامپو ضدشپش صحت حاوی روغن درخت چای و روغن اسطوخودوس صحت، مناسب برای افراد مبتلا به شپش سر و افراد در معرض ابتلا به شپش سر می‌باشد با توجه به استفاده مواد اولیه طبیعی در تولید این محصول، استفاده برای کودکان بالای سه سال و خانم‌های بارداری مشکلی ایجاد نمی‌کند.

بهتر است قبل از مصرف بطری به‌خوبی تکان داده شود.

حتما دوره مصرف به‌طور کامل طی شود.

روش مصرف :

قبل از مصرف بطری شامپو را به‌خوبی تکان دهید، سپس کل موی سر را خیس‌نموده، مقدار مناسبی از این شامپو را متناسب با حجم موی خود بر روی موها ریخته، کل ساقه مو و پوست سر خود را شستشو داده و ماساژ دهید، اجازه دهید این شامپو به مدت 5 الی 10 دقیقه بر روی مو و سر شما باقی‌بماند، پس از گذشت این مدت موهای خود را بهخوبی آبکشی نمائید، در حین آبکشی موی خود را شانه بزنید.

برای نتیجه بهتر دوره مصرف این محصول را کامل کنید.

هر دوره مصرف شامل 5 مرتبه شستشوی متوالی در بازه 10 روزه می‌باشد.

جهت حصول اطمینان و پیشگیری، می‌توانید دو هفته بعد نیز از این شامپو استفاده کنید.

هنگام استفاده  از این شامپو از درمان‌های سنتی مانند استفاده  از سرکه و ... به‌دلیل احتمال کاهش اثر شامپو استفاده نگردد.

مصرف این شامپو در انسان فاقد هرگونه سمیت است.

این محصول فاقد هرگونه رنگ و اسانس می‌باشد .

فرم ارسال نظر

POST COMMENT