اسپری نرم‌کننده و بازکننده گره موی سر

   علت گرهخوردگی شدید مو

گره‌خوردن مو، زمانی ایجاد می‌شود که لایه‌ی بیرونی مو (کوتیکول)، آسیب‌دیده و باز شود. کوتیکول‌های باز، یکدیگر را مسدودکرده و گره ایجاد می‌کنند. به‌طور کلی، گره مو زمانی ایجاد می‌شود که دو تار مو به دور هم بپیچند. تقویت موی سر نقش مهمی در جلوگیری از این اتفاق دارد. البته عوامل زیادی باعث به‌وجود آمدن چنین شرایطی می‌شوند. در ادامه اصلی‌ترین عوامل گره‌خوردگی مو را بیان می‌کنیم:

محصولات مراقبت از مو نامناسب و سنگین

  • برخورد خشن و ماساژ شدید مو هنگام شامپوزدن
  • شست‌وشوی بیش‌ازحد موها
  • استفاده بیش‌ازاندازه از ابزارهای حرارتی مثل اتوی مو و سشوار
  • استفاده از روبالشی‌های کتان و نخی
  • خشک‌کردن موی خیس با حوله‌ی معمولی
  • قراردادن مو در برابر باد
  • برس‌زدن روزانه یا بیش‌ازاندازه موها
  • خوابیدن با موهای باز

علت وز شدن موها چیست؟

به‌صورت طبیعی موها دارای چربی طبیعی می‌باشد که این چربی مانع از خشک‌شدن و بدحالتی موها می‌گردد. اما عوامل مختلفی باعث از دست‌رفتن این چربی طبیعی می‌شود. اختلالات هورمونی، تغییر در نوع سبک زندگی و قرارگرفتن در برابر نور خورشید از جمله عوامل بروز خشکی و درنهایت وز شدن موها می‌باشد. راحت‌ترین و سریع‌ترین راهکار برای رفع مشکل خشکی و کم‌آبی موها استفاده از محصولاتی مانند اسپری گره‌بازکن صحت می‌باشد که به‌سرعت روند بهبود موها را افزایش می‌دهد.

برای این‌که همیشه سلامت موهایتان حفظ شود و از خشکی و گره‌خوردن موها پیشگیری کنید و موهایی را که دچار وزی و بدحالتی شده‌اند را درمان کنید، حتما موارد زیر را رعایت کنید:

  • شستشوی موها با شامپوهای مناسب با نوع مو
  • استفاده از نرم‌کننده بعد از شستشوی مو (داخل حمام)
  • محافظت از موها در برابر نور مستقیم نور خورشید
  • استفاده از محصولات محافظتی مو قبل از استفاده از محصولات حرارتی مو مانند سشوار و اتو مو

 

 

 

استفاده از اسپری گره‌بازکن برای مو

اسپری‌های گره‌بازکن، یک محصول کاربردی و موثر برای تسهیل شانه‌کردن موها و از بین‌بردن گره‌ها است. این اسپری‌ها برای انواع مو مناسب هستند و نیازی به آبکشی ندارند. ابتدا یک اسپری رفع گره مو که برای نوع موی شما مناسب است، انتخاب کنید. موهای خود را به حداقل چهار قسمت (دو قسمت در بالا و دو قسمت در پایین) تقسیم کنید. از یک گیره مو برای نگه‌داشتن هر قسمت در جای خود، استفاده کنید.

در ادامه هر قسمت از مو را از پوست سر خود دور کنید و اسپری گره‌بازکن را روی آن بخش از مو بپاشید؛ سپس از یک مو یا شانه برای از بینبردن گره‌ها استفاده کنید. هنگامی‌که هر قسمت از موهای خود را شانه کردید، گیره‌های مو را بردارید و از یک برس گره بازکن یا شانه دندانه پهن، استفاده کنید تا مواد موجود در اسپری مو به همه جای موهای شما برسد. اجازه دهید، موها کمی خشک شود و طبق معمول حالت دهید.

اسپری بازکننده‌‌گره موی صحت

اسپری گره بازکن موی صحت دارای خاصیت حالت‌دهندگی و حجم‌دهندگی می‌باشد. با ایجاد لایه‌ای بر روی تارهای مو باعث جداشدن آنها از هم و بازشدن آسان گره‌ها می‌شود. برای کسانی که دارای موهای بلند و مجعد (موی پیچ و تاب‌دار و ناصاف) و یا گره‌خورده هستند، مناسب می‌باشد. این محصول از کشیدگی موهای نازک هنگام شانه‌کردن جلوگیری می‌کند .حاوی مواد نرم‌کننده و سیلیکون‌های حالت‌دهنده و حجم‌دهنده مو می‌باشد. اسپری نرم‌کننده موی صحت علاوه بر استفاده برای کودکان برای بزرگسالان نیز مناسب است. این اسپری می‌تواند برای انواع موها استفاده شود، اما باید از تماس آن با ریشه‌ی مو اجتناب شود. پس از استفاده از این اسپری نیاز به آبکشی موها نمی‌باشد. از اسپری مو می‌توان بر روی موی خشک و مرطوب نیز استفاده نمود.

این محصول به‌خوبی تمام گره‌های موجود بر روی موهایتان را باز می‌کند، بدون آن که باعث ایجاد چربی بر روی موها شود. اسپری گره‌بازکن مو صحت  با اثر نرم‌کنندگی و رطوبت‌رسانی‌ای که دارد سبب رفع خشکی و وزی موهایتان خواهد شد و به رفع موخوره نیز کمک فراوانی می‌کند. با استفاده از این محصول موها راحت‌تر شانه می‌شود و دیگر اثری از الکتریسیته بر روی موهایتان نخواهید دید.

مزایا:

  • مرطوب‌کننده
  • کمک به شانه‌پذیری بهتر موها
  • مناسب برای موهای خشک، مجعد و فر
  • قابلیت خشک‌شدن سریع بعد از استفاده

 

 

 

نکاتی برای جلوگیری از گره‌خوردن مو

گره خوردگی مو، شانه‌کردن آن را دشوار و دردناک می‌کند و حتی می‌تواند منجر به ریزش مو شود؛ اما با رعایت چند نکته‌ی ساده، می‌توانید تا حد زیادی از موهای خود در برابر گره‌خوردگی شدید محافظت کنید؛ در ادامه چند نکته برای جلوگیری از گره‌خوردن مو را بیان می‌کنیم:

اگر موهایتان به‌راحتی گره می‌خورد، قبل از شستن آن را شانه کنید.

در روزهایی که باد می‌وزد، موهایتان را ببافید. حتی می‌توانید از شال و کلاه استفاده کنید تا مطمئن شوید که موهایتان پخش نمی‌شود.

موهای خود را هر ۴ تا ۶ هفته یک‌‌بار، کوتاه کنید. دوشاخه شدن موها، باعث گره‌خوردن مو می‌شود و موهای شما آسیب‌دیده و خشک به نظر می‌رسد.

موهای خیس خود را با حوله معمولی خشک نکنید، زیرا باعث گره‌خوردن موها می‌شود. در عوض، یک حوله‌ی میکروفایبر یا یک تیشرت نخی را دور سر خود بپیچید تا به‌آرامی رطوبت را جذب کند.

هنگام خواب، موهای خود رابه‌صورت آناناسی، شل ببندید یا آن‌ها را ببافید، اما اصلا با موهای باز نخوابید.

از محصولات حرارتی مثل سشوار یا اتوی مو زیاد استفاده نکنید، زیرا منجر به آسیب تار مو می‌شوند. آسیب مو به معنای گره‌خوردن بیشتر است.

روی یک روبالشی ساتن بخوابید. این جنس پارچه اصطکاک کمتری ایجاد می‌کند.

از سرم و محصولات مراقبتی مناسب با نوع موی خود، استفاده کنید تا موهایتان گره نخورد.

فرم ارسال نظر

POST COMMENT