بخش تحقيق و توسعه شركت شامپو سدر صحت

شركت شامپو سدر صحت از جمله شركت هاي پيشرو در توليد و توزیع محصولات شوينده ، آرايشي و بهداشتي در كشور مي باشد. این شرکت اولين گروه محصولات گياهي را از سال 1355 به بازارعرضه نموده است.

به دليل اين قدمت، شركت شامپو سدر صحت بر خود وظیفه مي داند كه در راستاي حفظ و ارتقاء بهداشت جامعه از بهترین و جديدترين مواد اوليه، لوازم بسته بندی و فن آوري هاي نوين دنيا استفاده نمايد.

شركت شامپو سدر صحت همواره در جهت تامين هر چه بهتر نيازهاي مصرف كنندگان، بالاترين كيفيت و كارايي را در تنظيم فرمولاسيون فرآورده هاي خود توسط متخصصين مجرب واحد تحقيق و توسعه به كار مي گيرد.

این شركت با دارا بودن یکی از بهترین و قوی ترین واحدهای تحقیق و توسعه کشور در زمینه محصولات شوینده و بهداشتی و گياهي و غیر گیاهی توانسته است با همكاري متخصصان اين امر در زمينه هاي پوست و مو، بيولوژي و شيمي ارائه دهنده برترين فرمولاسیونهای نوین در سطح كشور باشد و در راستای سنجش کارایی این فرمولاسیون ها همواره پيشرفته ترين آزمایشات پایه و بالینی را به كارگيرد.

با توجه به استراتژي شركت و اهميت ويژه محصولات شوينده، آرايشي و بهداشتي، بخش تحقيق و توسعه شركت شامپو سدر صحت، فرآيند كار را با ايده برای طراحي يك محصول جديد و يا ارتقاء سطح كمي و كيفي در يك محصول را آغاز مي کند.

در اين راستا، متخصصين بخش تحقيق و توسعه شركت شامپو سدر صحت، براي فرموله كردن يك محصول جديد مطالعات جامع و گسترده اي بر روي بخش هاي مختلف محصول انجام مي دهند. مطالعات انجام شده شامل فرمولاسيون، مواد اوليه، عصاره ها و روغن هاي گياهي، اقلام بسته بندي، ويژگي هاي ظاهري مانند رنگ و رايحه، شيوه هاي ارزيابي كارايي محصول و ... مي باشد سپس در مرحله بعدي با ساخت چندين نمونه و با بررسي همه جوانب، محصولي منطبق با خواسته ها و استانداردهاي از پيش تعريف شده بدست مي آید.

با توجه به اينكه در طراحي يك محصول جديد عاري بودن محصول از هر گونه عوارض جانبي براي مصرف كننده و محيط زيست نقش بسزايي داشته و كيفيت و كارايي مورد انتظار مصرف كنندگان نيز مي بايست در محصول لحاظ گردد، متخصصين بخش تحقيق و توسعه صحت براي رسيدن به اين مهم با ساخت فرمول هاي متعدد و انجام تست ها و ارزيابي هاي گوناگون تعدادي نمونه با فرمول بهينه و نهايي در اختيار بخش تحقيقات بازار به منظور بررسي نظر گروه پانل تست قرار مي دهند و بخش تحقيقات بازار با جمع آوري نظرات گروه پانل تست و استفاده از روش هاي آماري و تجزيه و تحليل اطلاعات، گزارشي جهت انجام اصلاحات مورد نظر مصرف كننده بر روي فرمولاسيون در اختيار بخش تحقيق و توسعه قرار مي دهد. متخصصين تحقيق و توسعه شركت شامپو سدر صحت پس از اطمينان از برآورده شدن كارآيي محصول و انجام اصلاحات لازم ، همين فرآيند را براي انتخاب رنگ ها و رايحه ها و ... انجام مي دهند تا علاوه بر كارآيي، ديگر نيازهاي مصرف كنندگان را از نظر سليقه و زيبايي شناختي در محصول اعمال نمايند. شبيه اين عمليات براي اقلام بسته بندي محصول در راستاي رسيدن به بهترين كارايي ، طراحي جذاب و ... در اين بخش از طريق تعامل با واحدها ي ديگر صورت مي گيرد.

فعاليت هاي بخش تحقيق و توسعه پس از عرضه محصول نهايي به بازار، به منظور بهينه سازي محصولات موجود و افزايش دانش و سطح آگاهي عمومي مصرف كنندگان در زمينه محصولات شوينده، آرايشي و بهداشتي و جلب رضايت مصرف كنندگان همچنان ادامه مي يابد.